Jak novináři manipulují 2 - Arogance
329 stran, 1.vydání
Největší příběh, který média nikdy nezveřejní.
Volné pokračování knihy "Jak novináři manipulují" je opět kritikou americké mediální scény: dle autora jsou zcela neobjektivní informace amerických novinářů důsledkem jejich extrémního příklonu k levici.
"Předpojatost v médiích není jen to, co je potřeba skrýt, ale paradoxně i to, co sdělovací prostředky skrývat nechtějí", říká autor, americký novinář a politický komentátor. Novináři předstírají, že liberální podjatost je mýtem vymyšleným pravicovými ideology. Problém tkví v bezzásadovosti a neupřímnosti těchto novinářů, v neschopnosti sjednat nápravu, kdy pravda vyplave na povrch a donutí provinilce nahlédnout na svou jednostrannost. Autorova teorie je ilustrována množstvím příkladů, celý text doplněn předmluvou Petra Hájka.
A třebaže kniha vyšla už před 17 lety, a není tedy tak úplně aktuální, jedno platí dnes stejně jako tehdy (a vlastně možná mnohem víc vzhledem k současným událostem): liberálové zapomněli, co znamená být liberály. Kdo "nedrží basu", musí být umlčen, zdiskreditován, pošpiněn, pokud možno i zbaven zaměstnání. Pluralita názorů je sice teoreticky zajištěna ústavou, avšak zcela beztrestně pošlapávána soukromými subjekty, jako jsou nadnárodní společnosti a SocMed.
Autor: Goldberg Bernard
Vydal: Ideál
Rok vydání: 2009
Dostupnost: Zboží je v prodejně
Kód zboží: 45146
Stav: