Kniha anděla Raziela čili Praktická teurgie a mystika kabalistická ,.1923 / Člověk neumírá : vědecké důkazy o životě posmrtném ,.1924
94 + 195 stran
Mezi nejdůležitější díla praktické kabaly, kterou dr. Kefer nazýval základem pro teurgii, řadil tzv. Klíčky Šalamounovy (Claviculae Salomonis) a Knihu anděla Raziela (Sefer Raziel ha-Malach).
Kniha jest velmi vzácná a významná. Již název "Sefer Raziel Hamalach" (Kniha anděla Raziela) s podtitulem "jež byla doručena Adamovi než byl vypuzen z ráje", vyjadřuje jistý mystický obsah. K tomu přistupuje, že i slovo "raz" znamená aramejsky "tajnost" a celé jméno "Raziel" značí "anděla tajemství". Tato anonymní kniha považuje se za velmi starou a její talismany a gemmy za účinné prostředky k dosažení výhod a k odvrácení různých nehod, jež jsou tam vyznačeny. Na celém východu, zvláště v Orientu, používají se v knize "Raziel" uváděné mystické recepty a nosí tam popsané talismany. Přes to však zůstala tato kniha, psaná větším dílem aramejsky, neznámou širším kruhům. S plným právem mohl tudíž první vydavatel textu (Amsterdam, 1701) upozorniti, že tam, kde tato kniha se nachází, panuje štěstí, požehnání, moudré potomstvo, místo to, že nepostihuje požár atd.
To souhlasí plně s všeobecnou vírou. Vnucuje se nám však otázka, kdo napsal tuto knihu? Ve které době byla sepsána?
KNIHA TAJEMSTVÍ Raziela obsahuje homiletické úvahy o stvoření světa a činnosti andělů. Celkově je text dost chaotický, citáty se navzájem mísí, jednou se cituje Midraš, jindy Talmud apod.. Kniha výrazně řeší átbašem a za jeho pomoci vyvozuje i to, kdo smí tuto knihu číst. Např. Jméno Boží používané v modlitbách se mění podle "átbašem" na NUN, TAV a JOD (sin + DALET + JOD = dávají číselnou hodnotu 500. A nakolik jméno sedají se používá v modlitbách o děti, tj.. Člověk, který smí číst "Raziela" by měl mít syna i dceru, jejichž počet údů dohromady dává 500 (248 údů mužských a 252 ženských). To znamená, že by to měl být člověk středního věku, dobročinný a moudrý. Stvoření je mimo jiné popisováno jako: Alef je Bůh - první a poslední. Alef je první písmeno. Hospodin je hlavou všech andělů. Alef je 1, je to začátek čísel av slově milion - "mea" stojí na konci. Začíná jím abeceda a končí Tašrak (zpáteční abeceda). Při stvoření světa viděl Bůh, že oba chrámy (Šalamounův i Herodův) budou zničeny. Písmeno Bet slova BERÈS = 2, tj.. 2 Chrámy. Bet značí také, že Hospodin tvořil vše v dualitě (nebe a zemi, dobro a zlo, moře a řeky, ráj a peklo, Slunce a Měsíc, muže a ženu ...). Člověku dal dvě oči, dvě ruce, dvě nohy atd.. Bůh vypustil dech, který se stal větrem, ohněm a vodou a jeho první dech se stal první SEFIRA. Hospodin korunoval Alef, spojil ho s duchem a stvořil člověka, déšť a hruď. Duch naplňuje vesmír, protože bez něj nemůže existovat. Dýcháním povstal duch, vítr, vlhko a teplota. Vlhkost byla stažena do jedné strany a dala původ čáře obklopující svět (tohu). Z vody nad propastí vzešly kameny známé jako Bohu. Voda byla první, která přijala Hospodina s chválou. Mojžíš opozdil na Sinaj 2 x po 40 dnech (MEM a MEM) a přijal Desatero (JOD), tj.. Mem Jod Mem = majim = voda. Tóra je přirovnávána k vodě. Voda je zřídlem života, život dává. Voda odráží nebe. Stejně tak Tóra dává život a zrcadlí se v ní nebe.
Autor: * autor neuveden *
Vydal: Sfinx
Rok vydání: 1923, 1924
Dostupnost: Prodáno
Kód zboží: 10611 S
Stav:
Cena: 800,-